O status rezydenta może starać się osoba, która spełnia określone warunki, tj.::
- przez minimum 5 lat bezpośrednio przed złożeniem wniosku przebywała na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
- posiada stabilne i regularne źródło dochodu przez ostatnie 3 lata na pokrycie kosztów utrzymania siebie
i rodziny; - posiada potwierdzoną znajomość języka polskiego.
Podczas umówionej wizyty w urzędzie należy złożyć uzupełniony wniosek, cztery aktualne kolorowe fotografie, kserokopie wszystkich stron paszportu oraz potwierdzenie wniesienia opłaty, a także dokumenty potwierdzające okoliczności wskazane we wniosku.
Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE wynosi 640 złotych.
Od decyzji można odwołać się do Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców za pośrednictwem wojewody w terminie 14 doręczenia rozstrzygnięcia.
Oferujemy pomoc w zakresie umówienia wizyty, uzupełnienia wniosku, sporządzenia pisma o przyspieszenie wydania decyzji. Zachęcamy Państwa do kontaktu.